Samo ena je MAMA | mama.si

hujsanje dojenjeOb koncu nosečnosti ste verjetno že komaj čakali, da se znebite velikih nosečniških oblačil – a ko ste rodili, se je izkazalo, da so ta še vedno najudobnejša. Morda vas je to tako ujezilo, da ste si zaželeli takojšnjo resno dieto. Ker to vsekakor ni primerna niti zdrava ali varna odločitev, če dojite, poglejmo, kako se je med dojenjem pametno spopasti z odvečnimi kilogrami.

Večina žensk s porodom ne izgubi vseh kilogramov.

Normalno je, da vam po porodu ostane okoli 6 ali 8 kilogramov, ki so se nabrali med nosečnostjo, če ste nabrali več kilogramov, kot je priporočeno, pa vas bo tehtnica še bolj spravljala v slabo voljo. Vendar bodite realni. Kilograme ste nabirali celih devet mesecev, torej se jih ne boste znebili v enem. Tudi zmernost prinaša dobre rezultate: če boste izgubili pol kilograma na teden, je to še vedno 26 kilogramov na leto.

Prednosti dojenja

Za dojenje boste porabili okoli 500 kalorij na dan. Če torej ne boste povečali vnosa kalorij, lahko pričakujete, da boste ob normalni prehrani in brez telesne vadbe izgubili pol kilograma na teden, kar je ravno prav.

Z dieto počakajte!

Da ne bi hujšanje vplivalo na laktacijo, vam svetujemo, da se v prvih dveh mesecih dojenja ne odločite za zmanjšan vnos kalorij. Raje počakajte, da se dojenje dobro vzpostavi ter si vaše telo opomore od poroda, in se ta čas posvetite gibanju. Pojdite z vozičkom na sonček in se z dojenčkom redno sprehajajte, da pospešite svojo presnovo, prav tako pa si privoščite mlečne izdelke z mlečnimi bakterijami (probiotiki), ki pomagajo pospešiti prebavo, zmanjšujejo napihnjenost ter zaprtost, vzdržujejo zdravo ravnovesje v črevesju in vas napolnijo z energijo.

Pišite dnevnik.

Zapisujte si, kaj pojeste. Če boste pozorni na vsak nezdrav košček hrane, ki ga daste v usta, se boste pri uživanju prazne hrane hitro omejili, saj boste prav presenečeni, koliko se v posameznem dnevu nabere sladkih, slanih in drugih prigrizkov.

Zmanjšanje vnosa kalorij

Če kljub dojenju in telesni vadbi ne izgubljate kilogramov, boste verjetno morali na dieto. Ko se odločite za nizkokalorično hrano, nikoli ne zmanjšajte dnevnega vnosa pod 1800 kalorij, prav tako pa vnosa kalorij ne zmanjšajte kar naenkrat. Pričnite z majhnimi koraki in za začetek zmanjšajte vnos za zgolj 100 kalorij. To je lahko preprosto, saj se je treba odpovedati le manjši čokoladici ali drugemu prigrizku.

Imejte podporo!

Izguba kilogramov je lahko prav naporna, zato je dobro, da pri tem niste sami. Poiščite še kakšno mamico, s katero se lahko skupaj sprehajata z vozički in tudi skupaj hujšata. Tudi partner vas mora pri izgubi kilogramov podpirati, še boljše pa je, če mora tudi on izgubiti kak kilogram in se vam bo pri hujšanju pridružil. Telovadba in omejevanje hrane sta namreč prav neprijetna, če pri tem za svojega partnerja pripravljate obilne in nezdrave obroke, namesto da bi se cela družina odločila za kakovostno prehrano in več gibanja.

Previdnost ni odveč!

1.Večje zmanjšanje dnevnega vnosa kalorij hitro privede do zmanjšane tvorbe mleka. Spremembe v količini hrane oziroma kalorij torej uvajajte postopoma! Če vas skrbi, ali imate dovolj mleka ali ne, opazujte svojega dojenčka, saj mora ta normalno pridobivati težo.

2.Tudi pretirana telesna vadba lahko zmanjša količino mleka, zato ne pretiravajte.

3.Občasno se lahko zgodi, da dojenček po mamini intenzivni telesni vadbi zavrne dojko, saj dobi mleko nekoliko grenak okus, ker se v njem nabere mlečna kislina (to je kislina, ki povzroči boleče mišice po vadbi). Če pričnete telovaditi s polnimi prsmi, je v mleku najvišja vrednost mlečne kisline po desetih minutah, če pričnete vadbo z manj polnimi prsmi, pa po približno pol ure.

4.Otrok lahko zavrne dojko pa vaši telesni vadbi tudi zaradi spremenjenega okusa dojke in bradavice, zato po vadbi prsi vedno umijte, da sperete pot.

Kadar res ne gre …

Žal je tako, da izguba kilogramov med dojenjem ni enako preprosta za vse mamice. Dejstvo je, da boste zaradi dojenja bolj žejni in lačni, prav tako pa se med dojenjem prebava lahko spremeni in se telo osredotoča na to, da ravno zaradi dojenja »dela rezerve«. V raziskavi o prehrani med dojenjem, ki jo je opravil »Institute of Medicine at the National Academy of Sciences«, so tako ugotovili, da je kar 22 odstotkov žensk med dojenjem pravzaprav pridobilo nove kilograme, namesto da bi jih izgubile. A to ni razlog, da bi se s svojimi kilogrami kar sprijaznili – pogosto se namreč apetit zmanjša, ko se prične odstavljanje in začne otrok jesti tudi drugo hrano, telo pa se samo zave, da mu ni treba več skrbeti za dovolj veliko količino mleka, torej tudi ne zahteva več toliko kalorij.

Marsikatera mamica, ki se neuspešno spopada z nosečniškimi kilogrami, pa tudi ugotovi, da se sama ne trudi dovolj za napredek. Mnogo žensk se namreč po porodu zave, da imajo neprimeren urnik hranjenja – zjutraj se posvečajo otrokovi negi in tako prvi obrok zaužijejo šele po poldnevu, zvečer, ko gre otrok v posteljo, pa si šele vzamejo čas in si pripravijo večji obrok, kar je popolnoma skregano z navodili za zdravo prehranjevanje.

Še ena navada mamic na porodniškem dopustu je izjemno trdovratna – to, da iščejo v hrani uteho. Porod in prihod novorojenčka povsem spremenita njihovo življenje in kar malo težko se je znajti, hrana pa je odlična tolažba po tem, ko otrok cele ure joče, ko si z njim večino dneva sam, saj je njegov očka v službi, in ko nimaš nobenega intelektualno zahtevnega dela, temveč si ves dan samo »v plenicah«, hladilnik pa je tako blizu … Če se tudi sami zalotite, da jeste iz katerega od teh razlogov, ne pa zato, ker bi bili dejansko lačni, potem se skušajte takšni razvadi odpovedati in se kako drugače zaposliti, sprostiti in potolažiti. Pripravite pa si tudi zalogo prigrizkov, ki so zdravi in vam bojo dali energijo, ter se ne pustite zapeljati hrani in pijači z visoko vsebnostjo sladkorja, maščob in ogljikovih hidratov.

Dojenje za hujšanje!

Organizacija La Leche League International, ki se posveča pomoči in podpori pri dojenju, navaja: Mamice, ki dojijo, izgubijo med tretjim in šestim mesecem otrokove starosti več kilogramov kot tiste, ki uživajo manj kalorij, a otroke hranijo z mlečno formulo. Druga raziskava, s katero prav tako poudarjajo prednost dojenja za izgubo kilogramov, pa kaže: Matere, ki polno ali delno dojijo, imajo mesec po porodu v povprečju manjši obseg bokov in tehtajo manj kot matere, ki svoje otroke hranijo z mlečno formulo.

Katja Selan


Tag-i

Sorodni članki

PRIJAVI SE NA E-NOVICE