Samo ena je MAMA | mama.si

co-gang-mang-thai-1Načrtovanje nosečnosti, sama nosečnost in dojenje so v življenju vsake ženske posebna obdobja, saj pride takrat v ženskem telesu do številnih sprememb in prilagoditev. Zaradi intenzivne rasti in razvoja novega bitja se potrebe po določenih hranilih povečajo.

Kakšna je zdrava prehrana med nosečnostjo?

V današnjih časih je raznoraznih priporočil o prehrani nosečnice pravzaprav že skoraj preveč, veliko polemik sprožajo diete, ki se jih bodoče mamice lotevajo ali držijo skozi celotno nosečnost, zato naj poudarimo, da na kakovost prehrane vpliva tudi pridelava in predelava živil. Nosečnice naj bi dnevno zaužile vsaj pet obrokov hrane, saj je znano, da je nosečnost lažja, če jemo redno in po malem.

Hrana mora biti pestra, da zaužijemo čim več hranil. Tako naj bi dnevno zaužili 0,8 grama beljakovin na kilogram telesne teže, med nosečnostjo pa jih potrebujemo 10 gramov več ter med dojenjem kar 15 gramov več. Enako velja za kalcij – normalno naj bi ga zaužili 800 miligramov na dan, med nosečnostjo 1000, med dojenjem pa kar 1200. Poleg tega je treba zaužiti veliko pisane zelenjave, s katero dobimo vitamine, antioksidante in minerale. Pri nosečnicah, ki sadja in zelenjave ne uživajo dovolj, lahko pride do slabokrvnosti zaradi pomanjkanja železa, saj se to sprosti le ob prisotnosti vitamina C.

– Slana hrana: Slana hrana se med nosečnostjo odsvetuje, saj povzroča povišan krvni tlak. Nosečnicam, ki imajo težave s pomanjkanjem joda, priporočamo uživanje morskih alg.

– Sladka hrana: Sladkarije in slaščice med nosečnostjo še posebej prijajo, vendar se jim je treba izogibati. Še zlasti se izogibajte pecivu s kremami in raje izberite takšnega z manj sladkorja, s sadjem in posneto skuto. Izogibati se je treba tudi sladkim pijačam. Sicer velja, da naj bi nosečnice zaužile dnevno od 40 do 50 gramov belega sladkorja, kar pa ni veliko, če vemo, da so sladkane skoraj vse pijače, kruh, celo solate …

– Sadje: Sadje res vsebuje sladkor, vendar ga ne smemo obravnavati enako kot sladkarije. Sadje namreč vsebuje drugačen sladkor in se zato drugače prebavlja, se v telesu počasneje veže in ima nižjo kalorično vrednost.

– Maščobe:Maščobe so med nosečnostjo nujne, vendar morajo biti to zdrave maščobe, na primer omega 3. Ocvrta hrana, ki je sicer okusna, je za nosečnice prepovedana. Bolje je, da hrano paniramo ter jo spečemo v pečici, nato pa zapremo v posodo, da se ocvrte drobtine omehčajo.

– Mleko: Mleko je med nosečnostjo priporočljivo zaradi kalcija, vendar ga marsikatera nosečnica ne more uživati, saj ji je že ob njegovem vonju slabo. Tem nosečnicam zato priporočamo uživanje sirotke, ki ima veliko kalcija in vitaminov, vendar slabosti ne povzroča.

– Tekočina: Nosečnice morajo dnevno zaužiti vsaj dva litra tekočine, najbolje vode. Kadar imajo težave s sečili, lahko pijejo tudi manjše količine brusničnega čaja. (Uroinfekti so med nosečnostjo pogosti, ker progesteron povzroča sprostitev gladkih mišic, torej se sečevod razširi in v njem ter v mehurju dlje zastaja seč, zaradi česar se množijo bakterije.)

– Prehranska dopolnila: Med nosečnostjo je nujno uživanje folne kisline, priporoča se tudi uživanje maščobnih kislin omega 3, sicer pa je treba pri dopolnilih paziti na predoziranje. Do predoziranja ne more priti pri uživanju vodotopnih vitaminov (C, vsi B, A, D, E), problematične pa so maščobotopne snovi, ki se kopičijo v maščobi in se ne izločajo.

 

O eni najpomembnejših snovi med načrtovanjem nosečnosti ter v obdobju nosečnosti in dojenjem – vitaminu B9 (folni kislini in folatih), si lahko preberete v majski številki revije Mama. Pišemo tudi o priporočilih ginekologov, ki svetujejo kolikšna je primerna dnevna količina folne kisline, da zmanjšamo nastanek nepravilnosti pri razvoju zarodka.

 


Tag-i

Sorodni članki

PRIJAVI SE NA E-NOVICE