Samo ena je MAMA | mama.si

shutterstock_25153555-dvatrebuhaKajenje, alkohol in ostale droge

Prenehajte kaditi, uživati alkohol, jemati nelegalne in legalne droge – če morate zaradi kakšne kronične bolezni redno jemati zdravila, se o tem najprej posvetujte s svojim zdravnikom. Če je le možno, prenehajte kaditi. Zmanjšanje števila cigaret ni dovolj, saj kajenje zarodek oziroma plod izpostavlja kar 200 toksičnim kemikalijam. Te vplivajo na slabšo rast otroka v trebuščku zaradi delovanja na ožilje, povišajo krvni tlak ter zmanjšajo dotok kisika in hranljivih snovi do otroka.

 

Spanje

Ko zanosite, počivajte, kolikor je le možno. Med nosečnostjo nekatere ženske muči nespečnost, vendar uspavalnih tablet ne smete jemati – raje poskusite s skodelico toplega mleka, preden ležete. Običajno naj bi med nosečnostjo zadostovalo 7 ali 8 ur spanca ponoči, včasih pa telo potrebuje tudi več. Tudi popoldne si privoščite krajši dremež, ki vas bo napolnil z energijo.

 

Poskrbite za hidracijo!

Pijte veliko vode! Če med nosečnostjo ne pijete dovolj, ne boste imeli le suhih ust in ne boste le pogosteje lačni, temveč lahko dobite krče, velike težave s prebavo in glavobole. Seveda vsemu, kar popijete in pojeste, ne dodajajte soli in sladkorja.

 

Pazite na težo!

Nosečnica naj bi praviloma pridobila do 12 kilogramov. To, da ste noseči, ni izgovor, da se »razpujsate« in pridobite 20 ali 25 kilogramov. V povprečju naj bi nosečnica zaužila od 1800 do 2000 kalorij, pri čemer ne sme pozabiti, da so pomembne prav vse skupine živil – poskrbeti je torej treba, da uživamo veliko zelenjave in sadja, prav tako pa tudi veliko beljakovin in zdravih (neobdelanih) ogljikovih hidratov.

 

Jejte malo, a redno!

Ko se zbudite, morate v pol ure nekaj zaužiti oziroma popiti, nato pa na vsake tri ure – tako boste imeli na dan pet ali šest manjših obrokov. S tem se boste izognili hipoglikemiji in telesu omogočili, da hrano dobro razgradi ter skrbi za enakomerno raven glukoze.

 

Pregledi

Poiščite ginekologa, pri katerem se boste dobro počutili, tudi če to pomeni, da ga morate zamenjati. Na preglede hodite redno! Na vsak pregled prinesite spisek vprašanj o nosečnosti, porodu in dojenju – če ne boste zapisali vprašanj, jih boste gotovo pozabili. Prav tako se z ginekologom pogovorite o svojih željah glede poroda, da se boste lažje odločili, v kateri porodnišnici boste zaključili svojo nosečnost.

 

 

DSC_6351PRVI DNEVI PO PORODU

Čas po porodu prinaša v življenje vsake ženske velike spremembe. Ne le da je prvič ali ponovno postala mamica, tudi njeno telo se šele navaja na novo stanje – brez otročička v maternici.

 

Kaj je poporodna čišča?

Čišča je mešanica sluzi, ostankov maternične sluznice in krvi, ki teče iz žil, kjer sta se stikali posteljica in maternica. Krvavitev je običajno enako močna kot menstruacija v prvih treh dnevih, lahko pa je tudi močnejša. V največ primerih je tok prve dni močnejši in rdeč (krvavitev naj bi bila najobilnejša tretji in četrti dan po porodu), nato sčasoma postane šibkejši, v zadnji fazi pa je to le še šibek rjavkast izcedek. Mamice, ki se po porodu prehitro vrnejo k svojim vsakodnevnim dejavnostim, ker menijo, da je čišča že minila, lahko začnejo po enem tednu ponovno krvaveti. To je znak, da še vedno potrebujejo počitek in prav je, da prisluhnejo svojemu telesu ter upoštevajo sporočila narave.

 

Kako dolgo traja?

Krvavitev pri različnih ženskah traja različno dolgo: nekatere z njo opravijo v dveh tednih, pri drugih vztraja celo kakšen mesec in pol. Če čišča po nekaj tednih postane izcedek ali že izzveni, nato pa se spet pojavi močna sveža krvavitev, se je treba o tem pogovoriti z zdravnikom, saj obstaja možnost, da se rane slabo celijo.

 

Kakšna je intimna nega?

Po porodu je koža vulve bolj občutljiva in nagnjena k iritacijam, zato izberite sterilno zaščito. Tamponi niso primerna rešitev, zato strokovnjaki priporočajo higienske vložke iz naravnih materialov in z visoko vpojnostjo. Poiščite takšne, ki s kemičnimi sestavinami ne bodo dražili vaše občutljive kože in vam bodo zagotavljali vso potrebno varnost, nežnost in udobje.

 

Petra Novak


Tag-i

Sorodni članki

PRIJAVI SE NA E-NOVICE