Samo ena je MAMA | mama.si

edinci in sorojenciKer se otrokovo telo šele razvija, potrebuje različna hranila, ki se nahajajo v zdravi hrani. Pomembno je, da jo straši ne samo poznajo, temveč da se podučijo tudi o njeni pravilni obdelavi in pripravi. Že v zgodnjem otroštvu je namreč otrokom potrebno zagotoviti pestro hrano, saj tako poskrbimo za njihovo zdravje in vplivamo na oblikovanje prehranjevalnih navad, ki se nato v kasnejših letih še utrdijo. Otrokom je potrebno privzgojiti odgovornost do lastnega zdravja. Pogovarjali smo se s strokovnjakinjo, nutricionistko in ustanoviteljico prehranske svetovalnice Valeo Mirjano Franković.

Po priporočilih CINDI Slovenije je vse hranilne snovi, ogljikove hidrate, beljakovine, maščobe, vitamine, mineralne snovi in vodo najbolje uživati v zmernih količinah, saj ima vsaka od njih natančno določen pomen v telesu. Potrebo po ogljikovih hidratih zapolnimo z uživanjem izdelkov iz žit, kot so polnozrnat kruh, divji riž, ajda, prosa, fižol in številna druga zelenjava. Pri uporabi maščob v prehrani imajo prednost olivno, bučno in repično olje. Najboljši gradniki beljakovin so mleko, jogurt, stročnice in različno meso. Nenadomestljiv vir vitaminov in mineralnih snovi pa sta sadje in zelenjava.

Tudi otroci potrebujejo pet obrokov na dan

Otrokom moramo ponuditi tri glavne obroke dnevno, vmes pa še dve malici. Med posameznimi obroki morata miniti vsaj dve do dve uri in pol. Otrokov dan se začne z zajtrkom, ki mora biti primerno obilen in polnovreden. Frankovićeva razlaga, da pojem polnovreden pomeni, da je obrok sestavljen iz vseh skupin živil. Kot dodaja, morata biti dopoldanska in popoldanska malica vitaminsko bogati, glavni obrok, torej kosilo, pa se mora vedno začeti z juho in nato vsebovati živila iz vseh skupin. Zadnji malčkov obrok je večerja, ki mora biti sestavljena iz lahkih jedi, da ne povzroča težav s prebavo in ovira spanja. Ključnega pomena so tudi tekočine, ki preprečujejo otrokovo izsušitev, katere prvi znak je žeja. Najbolj zdrava pijača je voda, ki jo lahko nadomestimo tudi z nesladkanim čajem ali naravnimi sadnimi sokovi.

Pomembno je tudi, da si starši vzamejo čas za otrokovo kulturno prehranjevanje in počasno uživanje hrane.

Med prvim in petim letom starosti je pri otrocih namreč obdobje hitrega razvoja, tako s telesnega kot duševnega vidika. Tako je potreba po visokih hranilnih vrednostih zelo velika, saj se otrokova teža v tem obdobju poveča za 80 odstotkov, višina pa za 40 odstotkov. Da bi zadostili potrebam po visokih hranilnih vrednostih, je potrebno malčkom ponuditi vrsto vznemirljivih, okusnih in zdravih obrokov, malic oz. prigrizkov. Hkrati pa sta pri tej starosti lahko hrana in njeno uživanje izvrstna priložnost tudi za učenje, saj lahko otroci sodelujejo pri kuhanju oz. pripravi obrokov, s čimer hranjenje zanje postane zabavno in prijetno.

 

Več o vplivu zdrave prehrane  na otrokovo počutje si lahko preberete v februarski številki revije Mama.

 


Tag-i

Sorodni članki

PRIJAVI SE NA E-NOVICE