Samo ena je MAMA | mama.si

shutterstock_126116831Pri otrocih se prehladom in prebavnim težavam poleti lahko izognemo že z zagotavljanjem ustrezne hidracije. Kadar otroci pijejo dovolj vode, je njihova imunska obramba v mnogo boljšem stanju, kot če pijejo premalo. Hidriran otrok bo tudi lažje kljuboval stresnim spremembam, s katerimi se srečuje poleti, ko se z njim odpravimo na dopust. Ker pa se kljub ustrezni hidraciji lahko zgodi, da otroku zdravje zaniha, boste poleg nasvetov o hidraciji otroka lahko v nadaljevanju prebrali še, katere naravne pripravke je dobro imeti na dopustu s sabo za »vsak primer«.

Zakaj imajo otroci veliko potrebo po vodi?

Verjeli ali ne, otrok nam že v trebuščku lahko pove, da je žejen. Telo otroka se namreč formira od spočetja naprej s pomočjo bilijonov celičnih delitev. Vsaka nova celica pa je sestavljena tudi iz velike količine vode. Če vode primanjkuje, nosečnica lahko to občuti kot jutranjo slabost, ki pa pogosto mine že, ko začne piti več vode. Običajno je to nekje med 2,5 do 3 ali več litrov čiste vode na dan.

Velika potreba otroka po vodi pa tudi po rojstvu ne mine, saj njegovo telo še vedno raste. Da bi proces rasti potekal nemoteno, je zato dobro, da tudi doječa mamica zaužije dovolj vode, da bo otrok prek mleka prejel poleg vitalnih snovi tudi optimalno količino vode.

Ker pa vse prepogosto mamice popijejo premalo vode, je zaslediti vse več priporočil, da naj bi vodo (sprva prekuhano) dojenčku pričeli dodajati že med drugim in šestim mesecem.  To pa naj bi bilo še posebej pomembno za dojenčke, ki niso dojeni. Z dodajanjem vode namreč običajno pregosti mlečni nadomestek razredčimo in tudi omogočimo, da ga otrok lažje prebavi. Z ustrezno hidracijo dojenčka naj bi tudi zmanjšali možnost strah zbujajoče smrti v zibki, ki je najpogostejša ravno med drugim in šestim mesecem starosti.

Koliko vode naj otrok popije na dan?

Otroci imajo torej naravno veliko potrebo po vodi, vse dokler rastejo. V osnovi naj bi to potrebo zadostili, če jim omogočamo, da zaužijejo naslednjo količino vode na dan: za dojenčke okoli 150 ml/kg telesne teže, za mlajše otroke 100 ml/kg, za starejše otroke pa okoli 50 ml/kg. Da bi telo vodo lahko optimalno sprejelo, ne pozabite tudi na ustrezno dodajanje naravne soli. Npr. odrasli naj bi na 2 do 2,5 l vode na dan zaužili pol čajne žličke naravne soli (npr. himalajske) v jedi ali pijači.

Kadar je izguba vode iz telesa večja kot v normalnih psihofizičnih stanjih, je seveda vnos vode potrebno ustrezno prilagoditi. Večjo potrebo po vodi denimo ima lahko otrok prav poleti iz številnih razlogov, kot so npr. precej višja temperatura okolja, klimatizirani prostori (klima izsušuje prostor in dehidrira), večja aktivnost otroka zunaj … in celo celodnevno namakanje v morski vodi. Čeprav imamo ob slednjem občutek, da se otrok v morski vodi hladi in da potreba po vodi ni tako velika, je to zmotno. Morska voda namreč že sama po sebi dehidrira, saj iz telesa poleg strupov vleče tudi vodo.

 

O tem, če otrok na dopustu zboli, pa tudi o naravnih pripravkih, ki odpravljajo prebavne motnje kot so diareja, zaprtje, napihnjenost, krči, vetrovi in naravnih pripravki, ki odpravljajo prehlad (vnetje žrela, kašelj, kihanje, nahod, …), v julijski številki revije Mama.


Tag-i

Sorodni članki

PRIJAVI SE NA E-NOVICE