Samo ena je MAMA | mama.si

plavanjenosečkaJejte hrano s folati.

Folna kislina preprečuje napake pri oblikovanju hrbtenjače, kot je na primer spina bifida. Prav tako zmanjšuje nevarnost, da bi se vaš otrok rodil z nizko porodno težo, kar pomeni tveganje za diabetes ter dihalne težave. Folno kislino pričnite jemati že pred zanositvijo ter nadaljujte vse do konca dvanajstega tedna. Prav tako naj jo vaše telo dobi s folati v hrani. Ti so predvsem v zelenolistni zelenjavi, žitaricah za zajtrk ter polnozrnatem kruhu.

Spite na boku.

Pravzaprav na levem boku, če smo bolj natančni. Takšen položaj omogoča maksimalen pretok krvi do vašega otroka. Če ležite na trebuhu, vaša teža preveč pritiska nanj, če ste na hrbtu, pa bo otežen vaš krvni pretok in se vam bo vrtelo.

Pričnite jesti za dva.

Jesti za dva ne pomeni, da pojejte dvakrat toliko kot ponavadi. Z nosečnostjo se bo vaša potreba po kalorijah povečala le za 15 odstotkov, torej za dodatnih 200–300 kalorij na dan. Torej toliko, kot bi pojedli dva dodatna opečena kruhka z margarino. Vaše potrebe po vitaminih in mineralih pa se bodo kar potrojile! Jesti za dva torej pomeni jesti bolj kakovostno, ne pa več.

Zavrzite kremo proti mozoljem in gubam.

Mnogi kozmetični proizvodi vsebujejo majhne količine vitamina A ali retinol, ki ju povezujemo s prirojenimi napakami pri otrocih. Za nego obraza in telesa kupite izdelke, ki teh dveh substanc ne vsebujejo.

Redno hodite na preglede.

Včasih se je nepraktično ter nadležno peljati v zdravstveni dom samo zato, da vam zmerijo pritisk ter pregledajo urin. A redni pregledi lahko razkrijejo marsikatero nosečniško težavo, na primer preeklampsijo, pri kateri ni nujno, da sami sploh opazimo kakršne koli bolezenske znake.

Pojdite k zobozdravniku.

Med nosečnostjo pričnejo mnogim ženskam krvaveti dlesni. Nastopi pa lahko tudi hujše vnetje, kar lahko povzroči predčasni porod. Tudi neredno čiščenje zobnega kamna in oblog pa lahko povzročita spontani splav.

Proč od mačk in zemlje!

Pričnite ignorirati nekatera opravila, na primer vrtnarjenje ter čiščenje mačjega zabojnika z iztrebki. Zemlja ter mačji iztrebki lahko vsebujejo zajedavce, ki povzročijo toksoplazmozo – okužbo, ki pri nerojenem otroku povzroči slepoto ali možganske okvare. Če se tem opravkom ne morete izogniti, jih opravite z debelimi zaščitnimi rokavicami ter si dodatno umivajte roke.

Pogovarjajte se s kepico.

Znanstveniki verjamejo, da komunikacija z otrokom v trebuščku izboljša njegov vizualen, slušen, jezikoven in motoričen razvoj. Božanje trebuščka ter pogovarjanje z njim pripomore, da bo otrok bolj samozavesten ter celo bolje spi.

Vprašajte svojo mamo.

Svojo mamo, pa tudi njeno, povprašajte o njunih nosečnostih. Če sta imeli preeklampsijo ali diabetes, ste morda tudi sami ogroženi, zato o tem seznanite svojega ginekologa.

Jejte mastne ribe.

Na primer lososa, tuno, sardine, skušo in slanike. Ribje olje je koristno za razvoj otrokovih možganov.

Zahtevajte zdravo in varno delo.

Če lahko vaša služba kakor koli neugodno vpliva na vašo nosečnost in vašega otroka, vam mora delodajalec zagotoviti varnost. Prerazporedi naj vas na drugo delovno mesto, sicer pa pojdite na bolniški dopust.

Hladnejše kopeli

Vaš otročiček v trebuhu ne more uravnavati svoje telesne toplote. Prav tako lahko vroč tuš ali kopel vplivata na dotok krvi v posteljico. Tudi za vas so nekoliko hladnejše kopeli bolj priporočljive, saj topla voda znižuje krvni pritisk, zaradi česar bi lahko omedleli.

Pojdite ven.

Sonce izboljša telesno presnovo magnezija, ki ga vaš otrok potrebuje za rast tkiv. Poveča tudi presnovo kalcija in fosforja, ki pomagata graditi kosti in tvoriti zobe.

Ne zadržujte …!

Urina, seveda! Če vodo zadržujete vse do zadnjega, se poveča možnost okužbe urina, ki v skrajnih primerih privede celo do prezgodnjega poroda.

Pripnite se.

V avtomobilu se vedno pripnite z varnostnim pasom, tudi če sedite na zadnjem sedežu. Če bi vas v prometni nesreči vrglo naprej, bi svojega otročička stisnili. Vendar pa spodnji del pasu vedno namestite zelo nizko – pod trebuh oziroma prek beder, da med nenadnim zaviranjem kepice ne bo stisnil pas.

Odločite se za vadbo.

Kadar ste telesno aktivni ter se ukvarjate z lažjimi športi ali telovadbo, se vaš krvni pretok poveča, kar koristi otrokovemu razvoju in rasti. Takrat so tudi njegovi organi aktivnejši, s svežo krvjo pa dobi tudi precejšnjo količino hormonov.

Jejte probiotike.

Prijazne bakterije iz različnih jogurtov, kefirjev ter napitkov, kot je »Actimel«, urejajo vašo prebavo in koristijo črevesju. Pri dojenčkih pa naj bi se pozitivno delovanje odražalo v manjši možnosti za kožne ekceme.

Bodite pozitivni.

Nosečnice, ki razmišljajo optimistično, imajo močnejše ter bolj zdrave dojenčke. Kadar imate slab dan, se poskusite sprostiti s pomočjo kopeli ali masaže ali pa se nasmejte ob gledanju filma.

Jejte zelenjavo.

Poleg tega pa še rdeče meso, jajca, suho sadje ter pšenične kalčke. Vse to so viri železa, ki je nujno pomemben za otrokovo kri ter rast organov. Ker presnovo železa še izboljša vitamin C, po takšni hrani popijte kozarec pomarančnega soka.

Premislite, preden pijete.

Zdravniki v nosečnosti priporočajo zmerno pitje alkohola. Torej vam kozarčka ob hrani ne odsvetujejo. Nekatere raziskave pa so pokazale, da bi se mu bilo pametno popolnoma odreči, saj naj bi tudi v majhnih količinah povzročal vedenjske težave ter manjši inteligenčni količnik pri otrocih.

Pazljivo z arašidi!

Če imate vi, vaš partner ali kdor koli v družini težave z astmo, ekcemi ali alergijami, se morate arašidom popolnoma odpovedati, saj lahko pri vašem otroku povzročijo alergije. Vsi drugi oreščki pa so varni in zdravi ter velik vir beljakovin.

Proč od kadilcev!

S pasivnim kajenjem izpostavite svojega nerojenega otroka kar štiri tisoč kemikalijam, ki povzročajo raka, smrt v zibelki ter nizko porodno težo. Torej ni dovolj, da se razvadi odpoveste le vi – tudi vaš partner naj preneha s kajenjem, izognite pa se tudi vsem zakajenim prostorom.

Pijte veliko vode.

Vaš cilj naj bosta vsaj dva litra na dan. Res je, da boste morali pogosto na stranišče, vendar boste potrebovali veliko tekočine, s katero boste nadomeščali plodovnico. Tekočina bo tudi povečala volumen vaše krvi, kar bo zagotovilo večji dotok krvi v posteljico ter s tem boljšo »dostavo« kisika ter hranilnih snovi do vašega otroka.

Bodite odkrite.

Morda svojemu ginekologu ne želite priznati, da ste bili ob zanositvi verižna kadilka ali da ste preboleli kakšno spolno bolezen. Pri zdravniku pozabite na vso sramežljivost, saj mora poznati resnico. Le tako lahko za vas in vašega otroka poskrbi po najboljših močeh.

Jejte hrano z vitaminom E.

Oreščki, listnata zelenjava ter rastlinska olja so viri vitamina E. Nekateri znanstveniki so prepričani, da ta vašega nerojenega otročiča obvaruje astme, ekcemov ter drugih alergij.

Manj kofeina.

Velike vrednosti zaužitega kofeina povezujejo s spontanim splavom ter nizko porodno težo. Torej smete popiti največ 300 miligramov: štiri skodelice instant kave, tri skodelice filter kave ali šest skodelic pravega čaja.

Pomembne številke

V mobilni telefon si shranite kontaktne naslove ter telefonske številke vseh ljudi, ki vas spremljajo skozi nosečnost. Tako se boste ob vsakem trenutku lahko posvetovali. Ne pozabite, da sami najbolje poznate svoje telo, zato jih pokličite brez vsakršnih zadržkov. Kadar gre za vašega nerojenega otroka, vedno zaupajte svojim instinktom!

Ne jemljite zdravil.

Razen, če vam jih predpiše vaš zdravnik. Kar 39 odstotkov bodočih mamic v prvem trimesečju nosečnosti jemlje razna zdravila, ki so v lekarnah na voljo brez recepta. Tudi sredstva proti glavobolom ter navaden aspirin so lahko vzrok resnih kasnejših težav.


Tag-i

Sorodni članki

Starejši in novejši članki

PRIJAVI SE NA E-NOVICE