5 največjih (in nerešenih) ugank materinstva:
- Zakaj traja tako dolgo, da se hrana za otroka ohladi in zakaj je nikoli ne uspemo pogreti ravno do pravšnje temperature?
- Zakaj vam takrat, ko ste po dolgem vztrajanju končno uspeli uspavati svojega dojenčka, vedno, ampak vedno pozvoni poštar ali akviziter?
- Zakaj uporabljamo frazo, da nekdo »spi kot dojenček«, če pa vsi vemo, da je zaradi dojenčkovega prebujanja ponoči treba vstajati vsaj vsaki dve uri?
- Zakaj se dojenčki vedno pokakajo največ 5 minutk za tem, ko ste jih previli?
- Zakaj so otroci tako bolni, da jih celo sredi noči peljemo k zdravniku, ko prispemo v čakalnico, pa pričnejo divjati, kot da jim nič ni?
Ali ste vedeli?
Posteljica (placenta) proizvaja hormone, ki vam med nosečnostjo dajejo občutek zadovoljstva in sreče. Po porodu, ko se posteljica izloči, raven teh hormonov pade, kar je najverjetneje eden izmed razlogov za poporodno depresijo.
Obleci se sam
Po neštetih jutrih, ko poskušate obleči sebe in hkrati še malčka, ki nag teka po stanovanju, verjetno že komaj čakate, da se bo naučil obleči sam. A kar počasi, to ne gre tako hitro.
Ko ima otrok eno leto, bo pomagal toliko, da bo dvignil rokice, tako da mu boste lažje slekli majčko ali bodi. Nekaj mesecev kasneje se bo že naučil, kako enostavno je sleči čisto vsa oblačila, ki jih ima na sebi. Malo pred drugim rojstnim dnem bo že znal obleči preprosta in ohlapna oblačila, šele leto ali dve kasneje pa se bo lahko oblekel popolnoma sam – in pri tem se ni najtežje naučiti, kako zapeti gumb, temveč kako obleči žabe (ja, tudi fantje jih nosijo – pozimi!)
Ne pozabite:
Malčku pomagajte pri tem učenju tako, da mu za igro (lahko) kupite punčke ali »dojenčke«, ki se jih lahko slači in oblači, ter kupujte oblačila, ki so enostavna – hlače na elastiko v pasu, majice z velikimi vratnimi izrezi, jopice, ki se zapirajo »na ježka« in podobno.
Spodbujanje ustvarjanja umetniških kreacij:
– Vzemite si dovolj časa, da bosta oba uživala v kreaciji umetnine. Pri tem ne pozabite, da je bistvo užitka v procesu, ne pa v izdelku.
– Nežno vodite svojega malčka pri načinih uporabe različnih materialov in orodij, ne ga popravljati ali česa dodajati njegovim kreativnim zamislim.
– Malčkom ponudimo največ enega ali dva materiala naenkrat, da se izognemo zmedi.
– Uporabljajte naravne materiale in orodja. Ne spreglejte neomejenega števila različnih stvari, ki so nam na voljo v naravi: školjke, kamni, storži, posušene rastline, zrnje, mah in podobno.
– Preden začnete ustvarjati, pripravite materiale in orodja, zavarujte mizo ali tla, kjer boste z malčkom delali.
– Naš pogovor z malčkom o njegovi umetnosti bo tudi zaznamoval njegov odnos in sposobnost za kreativnost. Ne sprašujmo ga, kaj njegov izdelek pomeni. Prosimo ga, naj nam o izdelku govori. Spodbujajmo ga, da se bo izražal o oblikah, barvah in linijah, ki jih uporablja. Pri tem si otrok širi besedni zaklad in se uči o barvah in linijah.
– Malčkova dela izpostavite na vidna mesta, ki naj bodo po možnosti na otrokovi višini.